2023 harmadik negyedévében is folytatódott a hazai piac bővülése a Magyar Lízingszövetség legfrissebb jelentése szerint, bár ennek motorját elsősorban a növekedő árak jelentették. A kihelyezések nagysága idén elérte már a 634,6 milliárd forintot, ami összességében 6,4% -os emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A teljes portfólió értéke 8,9%-kal 2 078 milliárd forintra nőtt, miközben a szerződések száma 1,7%-kal maradt el a 2022-estől.
A Magyar Lízingszövetség legfrissebb, második negyedéves jelentése szerint folytatódott az előző évi növekedés a hazai lízingpiacon, a finanszírozott összeg már elérte a 429,11 milliárd forintot. Azonban a szerződések száma tovább csökkent szinte minden eszközkategóriában - derül ki a szövetség közleményéből.
Szerencsére az autóvásárlásról akkor sem kell lemondanod, ha nem áll rendelkezésedre elegendő készpénz a vásárláshoz, ugyanis több finanszírozási forma közül is választhatsz, ha új gépjárművet vennél. Cikkünkben a két leggyakoribb finanszírozási formát, a fedezet nélküli személyi kölcsönt és a pénzügyi lízinget hasonlítjuk össze, és megnézzük, magánszemélyként van-e más lehetőség autó megvásárlására.
A finanszírozott összeg szempontjából 19,5%-os növekedést, a szerződött darabszámot tekintve viszont 12,5%-os visszaesést könyvelt el a magyar lízingpiac az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Előbbi 2008 óta nem látott csúcsot, utóbbi viszont a 2016-os szint alatti mélypontot jelent.
A Magyar Lízingszövetség közzétette a 2022 negyedik negyedévéről szóló jelentését, ami alapján tavaly a finanszírozott összegben még 18%-os növekedés, a szerződések darabszámában viszont már 14%-os csökkenést regisztrált a lízingpiac. Az elmúlt év eredményei mellett azt is közölték, hogy az idei évben milyen változásokat várnak a piac teljesítményében.
A kétszámjegyű kamatkörnyezet, a kamatplafon és a különadók miatt kihívásokkal teli év elé néz a lízingpiac - mondta a Magyar Lízingszövetség elnöke csütörtökön, a Budapesten rendezett Lízing Szakmai Napon. Zs. Nagy István szerint 2023-ban a kihelyezett összeg értéke 20 százalékkal eshet az optimista forgatókönyv szerint és folytatódik a finanszírozott eszközök számának csökkenése is
A Magyar Lízingszövetség idei harmadik negyedéves jelentése beigazolta a korábbi piaci prognózisokat. Bár az új finanszírozás 596 milliárd forintot tett ki, amely 16%-kal volt magasabb 2021 azonos időszakához képest, ezzel párhuzamosan, a tartósan kedvezőtlen gazdasági környezet hatására a szerződések száma 14%-kal csökkent - közölte a szervezet.
Megjelent a Magyar Lízingszövetség második negyedéves jelentése, amelyben a gyengén induló első negyedév után már reményteljesebb eredményekről számoltak be a hazai lízingpiac legjelentősebb szereplői. A finanszírozott összeg 420,2 milliárdot tett ki, amely a Covid-járvány óta először érte el és haladta meg a 2019-es szintet, illetve 20%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest.
Agárdi Mariannát, a De Lage Landen Magyarország vezérigazgatóját választották meg a Magyar Lízingszövetség új elnökségi tagjának - közölte a szervezet.
A Magyar Lízingszövetség Elnöksége Kőszegi Lászlót, az MHC Mobility Hungary korábbi vezetőjét választotta meg a szervezet főtitkárának, aki a tisztséget 2016 óta betöltő Tóth Zoltánt váltotta - derül ki a lízingszövetség közleményéből.
Tavaly több mint 726 milliárd forintot tett ki a finanszírozott összeg a magyar lízingpiacon, ami 14 százalékos pluszt jelent az egy évvel korábbi, járvány miatti gyengébb évhez képest. Noha a két számjegyű bővüléssel elégedettek a lízingpiaci szereplők, a szerződések száma rosszul alakult, összességében a 2017-es szint alá csökkent, ami külső tényezőkkel, például a chiphiánnyal és az autók drágulásával magyarázható - közölte a Magyar Lízingszövetség. A magánszemélyekkel új autókra kötött lízingszerződések száma a 2019-es szintnek a felére esett vissza.
Növekedett a magyar lízingpiac az idén: a harmadik negyedévben a finanszírozott összeg 512 milliárd forintra emelkedett, azaz 14,5 százalékkal nőtt. A bővülés azonban elsősorban az eszközök, köztük a járművek drágulásával magyarázható, az új szerződések száma ugyanis mindössze 1 százalékkal emelkedett - közölte a Magyar Lízingszövetség.
A várakozásoknál jobban szerepel idén a magyar lízingpiac, és folynak tárgyalások az ősszel induló Széchenyi Lízing GO kedvezményes program mellett újabb kedvező finanszírozási megoldásokról – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte a lízingfinanszírozás iránt volna kereslet, ám a globális ellátási problémák, a kapacitás- és alkatrészhiány miatt sok esetben nem áll rendelkezésre az eszköz – például jármű -, amit finanszírozni lehetne.
„A bajba jutott ügyfelek érdekét is szolgálná, ha egyértelmű jogszabályi helyzet teremtődne a követeléskezelők és az adósok közötti kapcsolatban. Erre különösen a hitelmoratórium lejártával lenne égető szükség” – állapította meg találkozóján Bódizs Kornél a követeléskezelő cégeket képviselő MAKISZ elnöke és Zs. Nagy István a Magyar Lízingszövetség új elnöke.
Bár első látásra jelentős, 36 százalékos növekedést ért el a magyar lízingpiac a finanszírozott összeget tekintve, az új lízingszerződések száma pedig 16 százalékkal nőtt, a bővülés főként a bázishatásnak, azaz a járvány miatti tavalyi visszaesésnek köszönhető. Az ágazat a 2019-es szinteket még nem érte el – közölte a Magyar Lízingszövetség.
A koronavírus-járvány utáni gazdasági fenntartható növekedés érdekében július 1-től elindul a Széchenyi Kártya Program keretein belül a Széchenyi Kártya Újraindítási Program, amelynek keretében többféle kedvezményes finanszírozási konstrukciót, köztük támogatott lízingfinanszírozást igényelhetnek a magyar vállalkozások. A lízing konstrukciók várhatóan szeptembertől lesznek elérhetőek - derül ki a Magyar Lízingszövetség közleményéből.
Finanszírozásról és pályázati lehetőségekről is szó volt a Portfolio novemberi eseményén.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
2026-ra elfüstöl az összes típus.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?